Lessenreeks programmeren in Snap!
Welkom bij de lessenreeks 'Programmeren in Snap!'. Dit is een online lessenreeks waar je stap voor stap leert programmeren in Snap!. In deze lessenreeks ligt de focus op de uitleg van het programma en worden een aantal blokken grondig uitgelegd. Naast deze videolessen hoort ook een bijhorende cursus met extra oefeningen om de blokken te leren gebruiken. De cursus is volledig opgebouwd naar een einddoel. Het einddoel is het programmeren van een eigen game in de programmeertaal Snap!.
|
Les 1 - inleiding Snap!In deze les leer je:
- Wat is Snap!? - Snap! opstarten - Taal aanpassen |
|
Les 2 - Account makenIn deze les leer je:
- Waarom een account maken? - Account maken - Account bevestigen - Formulier invullen |
|
Les 3 - Algemene uitleg Snap!In deze les leer je:
- Inloggen bij Snap! - De onderdelen van het venster - Eenvoudig programma maken - Programma bewaren - Nieuw project starten |
|
Les 4 - Project exporteren en uploaden in SmartschoolIn deze les leer je:
- Bestaand project openen - Project exporteren - Bestanden verplaatsen - Uploaden in Smartschool |
|
Les 5 - Uitleg herhaalblokkenIn deze les leer je:
- Categorie herhaalblokken - Soorten herhaalblokken - Voorbeeld |
|
Les 6 - Uitleg Als-blokkenIn deze les leer je:
- Categorie Als-blokken - Soorten Als-blokken - Zeshoekige blokken - Voorbeeldprogramma - Uitleg opdracht A1 |
|
Les 7 - Uiterlijk sprite aanpassenIn deze les leer je:
- uiterlijk sprite aanpassen - grootte sprite aanpassen - wissel van uiterlijk - uiterlijk vaste plaats geven - meerdere sprites in 1 programma - communiceren tussen sprites |
|
Les 8 - Uiterlijk speelveld aanpassenIn deze les leer je:
- uiterlijk speelveld aanpassen - wisselen van uiterlijk - eenvoudige besturing maken - kleuren of objecten raken |
|
Les 9 - variabelenIn deze les leer je:
- Wat is een variabel? - categorie variabelen - nieuwe variabel maken - de soorten variabelblokken - uitleg opdracht V1 |
|
Les 10 - uitleg gameIn deze les krijg je uitleg over:
- de hoofdopdracht - de basisvoorwaarden - de uitbreidingsmogelijkheden - het uitvoeringsplan |
|
Les 11 - Voorbeelden gameIn deze les krijg je een voorbeeld van:
- werken met levens - werken met levels - werken met puntensysteem |
|
STEM SiRe - van STEM-team middenschool Sint-Rembert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal-licentie.
Toestemming met betrekking tot rechten die niet onder deze licentie vallen zijn beschikbaar via [email protected].
Proudly powered by Weebly