Upgrade - GamePad
Code |
Naam |
Start Niveau |
Upgraden |
Wat leer je? |
UGP01 |
4 |
4 |
GamePad leren gebruiken om andere Micro:bits aan te sturen. |
Algemene uitleg
(Nederlandstalig demo-filmpje volgt later)
Het filmpje volgt later. Wat moet je weten:
1. Je hebt geen uitbreiding nodig. We werken blokken binnen de categorie 'pinnen'.
2. Er zijn 2 soorten knoppen:
1. Je hebt geen uitbreiding nodig. We werken blokken binnen de categorie 'pinnen'.
2. Er zijn 2 soorten knoppen:
- Digitaal: De 4 gekleurde knoppen en de witte knoppen aan de zijkant.
Het signaal die je krijgt kan enkel 0 of 1 zijn.
Je moet hier blokken gebruiken met het woord 'digitaal' in. - Analoog: De Joystick
Het signaal kan waarden aannemen van 0 tot 1024. In zijn ruststand is de waarde ongeveer 500.
Je moet hier blokken gebruiken met het woord 'Analoog' in.
3. Het pinschema kan je hieronder vinden. Het staat ook op de GamePad zelf geschreven.
4. Het schema hiernaast is een handig schema om te gebruiken voor de Joystick. Je kan dit kopiëren en plakken in een reactie in je code. 5. Voor de analoge joystick zijn volgende waarden handig als grenzen:
6. De gekleurde knoppen moeten we bij het opstarten eerst instellen! Als je een sensor of knop aanstuurt, moet je de micro:bit vertellen wat voor soort knop/sensor het is (pull up of Pull down). Maar sommige upgrades regelen dit zelf.
|
Y-as (P2)
+/-1024 | X-as(P1) + /- 0 --- +/-512 --- +/-1024 | +/- 0 Knoppen (Pin): Rood (P15) Geel (P14) / ) Blauw (P16) Groen (P13 Joystick (P8) |
Proudly powered by Weebly